פרופ' גרוטו: "לא מאמין שנגיע שוב ל-1,200 חולים קשה, אולי חצי"

    מהדורת הבוקר No Comments on פרופ' גרוטו: "לא מאמין שנגיע שוב ל-1,200 חולים קשה, אולי חצי"

    פרופ' איתמר גרוטו בשיחה עם 'קול חי': "בעבר התמודדנו גם עם 1,200 חולים קשה בשיא ואני לא מאמין שנגיע למספרים האלה גם הפעם; אנחנו במצב טוב מבעבר – אין הרבה נפטרים; לפי הנתונים עד עכשיו זה נכון לקצר את הבידוד למאומתים"

    צילום: פלאש 90
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על התפשטות הקורונה. הוא התייחס תחילה לתמונות המצב המגיעות מהעולם: "אנחנו רואים כמה מצבים בעולם, מאירופה מגיעה תמונה יותר מרגיעה ומניו יורק יותר חמורה. כנראה שההבדל העיקרי הוא בשיעור ההתחסנות שנמוך יותר בניו יורק. בבריטניה שהמצב דומה לניו יורק בכמה היבטים הנתון המעודד הוא שאין עליה קשה בתחלואה ובאשפוזים לעומת ניו יורק שכן רואים עליה".

    הוא נשאל על מדיניות הממשלה והבדיקות: "גם במקומות אחרים בעולם אני שומע תלונות על מדיניות הממשלה; יש מדינות שהורידו את הבידוד למאומתים לחמישה ימים. גם בארה"ב ובניו יורק חלק גדול מהבדיקות מבוססות על אנטיגן. אצלנו בלי הבדיקות האלה לא היינו מגיעים ל-300 אלף ביום. אני חושב שלפי הנתונים עד עכשיו זה נכון לקצר את הבידוד למאומתים".

    הוא נשאל על מספר החולים המקסימלי שמערכת הבריאות מסוגלת להכיל והציג תחזית אופטימית: "קשה להעריך את המספר. בעבר התמודדנו גם עם 1,200 חולים קשה בשיא ואני לא מאמין שנגיע למספרים האלה גם הפעם – אלא שנגיע למקסימום בין שליש למחצית מזה. אני מקווה מאוד שהעובדה שאנשים מחוסנים יעברו את זה בצורה יותר קלה. ואם מסתכלים גם על מספר הנפטרים הקטן ניתן להיות הרבה יותר מעודדים".

    הוא התייחס לאפשרות של סגר: "הסגר היה רלוונטי בעבר. היום פחות, כי הנגיף יותר מדבק אבל גם הפך ליותר חלש. הממשלה הגיעה לאן שהגיעה, כי היא לא מנהלת את האירוע. אבל קשה לתת לה ציונים כשאנחנו בתוך הגל".



    0 תגובות